onsdag 24. oktober 2012

gele!

Vi har lekt oss litt på kjøkkenet!
 etter å ha laget ferskpresset juice av appelsinene, 
så fant jeg ut at jeg skulle bruke skallene til noe morsomt!

 ja, okei..så kom jeg på det FØR juicepressinga da, 
derfor er skallene så hele og fine :)



Vi var så heldig å få tilsendt smaksprøver av de nye gode gelenemed fruktjuice  fra
 freia/buzzador.
disse er perfekte å forme på mange forsjellige vis! 


jeg varmet opp litt gele i en kaserolle,
 og fylte skallene med.
 her har jeg brukt jordbær og appelsin gele. 

Etter å ha fått avkjølt seg ei stund, delte jeg dem opp med en skarp kniv.
var spent på om de ville bli "most" eller om de holdt formen..
det gikk over all forventning!



perfekte å sette på kakebordet. gikk helt fint å spise, uten søl!

Vi har også prøvd oss på en litt annen form for dekor!
 her med pepperkakeformer! veldig enkelt! tøm ut gelen fra pakken,
del opp i skiver, og stikk ut med ynglingsformene :) 


deilig! 
min favoritt er den grønne eplegeleen!



 Her i huset er det 7 års bursdag, så dette passet veldig godt!
ble veldig mange bilder i dag altså, 
men vi har hatt det kjempemorsomt med dette :)
 
har du laget noe morsomt med gele noen gang?




10 kommentarer:

  1. Dette var jo gode idéer til barneselskap. Kanskje noe å prøve seg på når barnebarna er på besøk :)

    SvarSlett
  2. Så genialt! Perfekt til barnebursdager:)
    Takk for flott tips!

    SvarSlett
  3. å, så synd at alle barnebursdagene er over
    for i år her :o/ Men gubben har jo snart dag, hehe.

    Så kjempemoro ut å lage figurer av gele,
    og di apelsin"båtene" var jo kjempe spennende da :o)

    Håper du har en flott onsdagskveld...

    Klem fra Cecilie

    SvarSlett
  4. Stilig og spennende!!!
    Artig ting å sette på kakebordet for de små.
    Dette MÅ prøves :)

    SvarSlett
  5. Oh, vilken roligt idé! Inte illa. :)

    SvarSlett
  6. For en god idè!! Kjepestilig!!!
    Fin dag til deg!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  7. de var sikkert gode ja! :) der de sto i gangen... men det ble da nok kaffemat her likevel! dere er kreative! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. fortvila greier! ..bra dere fikk sett bilde da :D

      Slett
  8. Så genialt!
    Selv har jeg servert appelsinis i skallet, men aldri tenkt på å bruke gele...
    Å att de faktisk kunne skjæres i båter! Så morsomt!
    :) :)

    SvarSlett

ville bare si att: